first day of my life

kvällsklipp.

Kategori: funderingar

Åhh jag glömmer varje år hur jävla pisstråkigt det är att klippa Landola. Hon är ju jättesnäll men det tar ju sån tid, och alla dessa veck överallt som man är livrädd att råka klippa i och göra sår.. Men det gick bra och på lite mer än en timme, jag lär mig. Bästa pappa gav mig pengar så jag äntligen kunde köpa en egen och slippa låna halvbra av random folk.. Så nu kan jag klippa när jag vill, tusen tack pappa :)!

Nu kommer ju det värsta, alla täcken som ska vara på dygnet runt eftersom hon fryser såpass annars.. Ländtäcken, svettäcken, vintertäcken, halstäcken.. det är en djungel.. hade ju förstås glömt tvätta tjocktäckena efter förra vintern så dem var inte så rena och fina direkt.. jaja.. hon är ju bara en häst, som om hon bryr sig..

fin och glansig blev hon iallafall, men grå..






välförtjänt middag :)

Och när jag åkte hem vid 8 var det kolsvart.. åhh bittert..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: