first day of my life

finna.

Kategori: funderingar



Jag funderar mycket. Tänker i det tysta. Ler utanpå men grubblar inuti. Jag försöker att njuta av livet tillfullo.
Jag är så nöjd. Nöjd över att vara ensam, att klara av att vara ensam, att njuta av det. Jag är nöjd över allt nytt som denna nya situation gett mig. En ny syn på livet, nya vänner, en finare och roligare närhet till de gamla vännerna.

Jag har ett nytt sätt att njuta av alla små stunder, en promenad, ett leende av någon på stan, ett fint sms, en kram av någon jag älskar. Att höra någon skratta i min närhet. Att få gåshud av människors berättelser och tankar. Att dansa och dricka vin är någonting av det roligare som finns just nu. Bara jag har dem där jämte mig, de där människorna som får mitt hjärta att slå dubbelslag. Kommer jag nånsin älska någon annan på det sätt jag älskar och avgudar mina vänner och min familj?!.. Behöver jag göra det?..

Men jag undrar ändå om det finns mer. Om jag behöver finna mig själv mer, på nya sätt. Även om jag är så trygg i mig själv och i livet så känns det som om there's more to life på något sätt. Jag behöver resa, resa och upptäcka. Ta promenader i gränder i städer jag aldrig varit. Äta mat från andra länder. Känna mig otrygg men vara med någon som kan ta min hand. Se nya perspektiv på livet, prata med främlingar och spatsera.

Jag vill leva. Vill du följa med?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: