first day of my life

1 Introducera dig själv.

Kategori: funderingar

Hej!
Jag heter Joanna och fyllde 25 jordsnurr i oktober. Jag är 160,5 cm lång (0,5 cm är myyycket viktigt i alla sammanhang) och är en småstadstjej och känner mig ganska vanlig men ändå ganska unik och speciell.

Jag har en mamma och pappa som är lyckligt gifta sen 26år och så har jag en lillasyster, Martina 22år som läser molekylärbiologi i Lund och en storebror, Rickard, 28år, som läser till civilingengör i Lund men bor just nu i Malmö.

Jag avgudar min familj och är äckligt stolt över mina syskon och hur bra vi alla är :).

Jag skrattar ofta, och gärna och ler när jag ser gamla par hålla handen.

Jag blir ett monster när jag är hungrig. Och jag älskar mackor. Och choklad.

Jag är besatt av film och musik och kan få euforiska uppenbarelser när jag hör en fin låt. Jag ser gärna ledsamma dokumentärer och gråter hysteriskt till ledsamma livsöden, men får en kick av dem på samma gång, och inser att man ska ta tillvara på varje dag, alla dagar!

Jag har bott i Halmstad i 4 år och läst pedagogik + lärarutbildning så i Januari är jag färdig lärare, förskolan-åk5.

Jag ÄLSKAR djur. Har katter och häst som har personligheter som reflekteras tillbaka på mig på många sätt. Hysteriska, roliga, lata, matvrak, halvkorkade ibland och kramgalna.

Jag ältar aldrig saker, och är så långt ifrån långsint som man kan vara. Jag är alltid den som ber om ursäkt först, även om jag inte gjort fel. Jag gillar att kramas istället för att bråka, men jag tar gärna en diskussion om du har nåt bra att komma med. Är det i kombination med att jag inte ätit på ett tag är det bäst att passa dig.

Jag gråter ofta och mycket, till alla känslor som går att uppleva. Detta fenomen delar jag med hela min familj som inte riktigt kan hantera våra tårkanaler, vilket ofta leder till skratt (och tårar då).

Jag är vegetarian sen 11 år och har aldrig ätit kebab.

Jag får gåshud av att bli pillad i håret och kliad på ryggen, det kan vara det mest fantastiska en person kan göra på mig.

Jag har aldrig supit mig för full, jag är alltid den som har koll och har nog aldrig ballat ur och gjort bort mig på fyllan.. vad jag minns.. :)

Jag trivs som allra bäst osminkad i mysbyxor och stor t-shirt. Jag är inte så piffig av mig, men kan när jag vill.

Jag är en nattmänniska och har svårt att somna många nätter när hjärnan överhettas. Jag har utredd magkatarr och äter medicin för det och tackar mamma och mormor för denna fantastiska gen (pust).

Jag är twilight-nörd, fast i smyg och har läst och sett alla filmer ett par gånger för mycket.

Jag älskar vin och att prata, gärna i kombination.

Jag älskar rosa men är ingen tjejtjej egentligen, en lagom blandning av fin flicka och townboy som gör att jag funkar med de flesta människor. Jag gillar alla människor till de visar motsatsen, vilket är en bra, men ibland blåögd egenskap.

Jag tror på att allt i livet har en mening, och försöker alltid tänka positivt och framåt, och att allt löser sig är något av en livsfilosofi.

to be continued..

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: