first day of my life

påskvecka.

Kategori: funderingar

Påskvecka inledd. På tordag åker vi hem till Motala, längtar. Men först 3 skoldagar. Idag pratade vi familjehemsplaceringar och hur man måste bete sig som lärare mot dessa barn, jätteintressant. Det var inte riktigt det här jag trodde läraryrket går ut på när jag började här, men det är så mycket som är sociala bitar.. Är väldigt glad att jag valde specialpedagogik som fördjupning, tror det kommer hjälpa mig mycket att ha det i bagaget. Imorgon ska vi sitta med åtgärdsprogramstenta hela dagen och onsdag är det föreläsning om hörselskador.. SEN åker vi hem.

I helgen har tompas motala-vänner varit här, roligt. Jag var inte med dem på lördagkvällen när de skulle ut, utan låg i sängen med filmerna "tretton" och "boys don't cry" och sov hela kvällen, natten och vaknade sist av alla på söndagen.. GALET. Var längesen jag sov så länge, men det behövdes väl antar jag, känner mig pigg och fräsh nu. Imorse var det värre eftersom jag inte kunde somna inatt av förklariga skäl.. Men nu är jag som vanligt igen efter kaffe och god lunch :).

Lyssnar på Band of horses på spotify och skriver handlingslista, det ekar tomt i både skafferi och kylskåp. Det är förövrigt mitt nya favoritband, grymma!

2 hästar i stallet idag så likabra att dra sig utåt snart, det har slutat regna nu oxå. Grå dag, men jag känner mig rosa inuti ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: