first day of my life

FÖRSKYLD IGEN

Kategori: funderingar

Tompa var sjuk i helgen och har nu smittat mig med lite förskylning igen.. Fast jag mår rätt okej, bara lite degig i huvudet. Ingenting allvarligt alltså :). Onsdag, mitt i veckan och det är mycket skola att läsa kring. Jag sitter och läser nu, men känner att det nog är läge för en liten nap för att orka resten av dagen.

Imorgon ska jag intervjua min VFU-lärare (specialpedagog) och en annan lärare kring hur de arbetar med integrering och inkludering.. Jätteintressant, men mycket, och svårt. Ska bli kul att höra vad de säger, och kul att se hur det fungerar i verkligheten, för när man läser i kurslitteraturen är ju allt alltid så bra..

Var på stan en sväng förut för att plocka ut medicin på apoteket och oj vad mycket fint det kommit, jag längtar som fasen efter våren nu. Igår snöade det tokmycket på kvällen, skittrist.. Det får gärna vara snö men det behöver ju inte komma mera nu, tycker det är nog!

Nästa helg kommer mamma o pappa, vi ska flytta Martina till en ny lägenhet och passa på att umgås lite oxå och ta en runda på ikea. Tompa och jag ska köpa en ny matta och soffbord till vardagsrummet... Vår härliga katt Bo har snällt nog tagit sönder vår tapet i sovrummet genom att riva på den men det tapetserar vi om när han inte är kattunge längre, annars kommer han väl ta sönder det nya också.. Gaah det är tur de ger så mycket kärlek annars hade jag slängt honom från balkongen..

Hitta en himla härlig låt i helgen som tompa och jag lyssnade på mycket förr, fin och massa härliga minnen ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: