first day of my life

ny vecka.

Kategori: funderingar

Ännu en måndag, jag gillar måndagar, ny vecka, ny energi :). Idag är det trist ute, grått och snöigt, men jag har tänt en brasa, tagit på myskläder lager på lager och sitter på innealtanen och skriver uppsatsen och lyssnar på livet på spotify. Min granne har varit ute och skottat sen 10 eller nåt, väldigt hurtigt.. Borde väl göra detsamma för att göra pappa glad men det får bli innan stallet när jag har termobrallor på mig ändå. Ska klippa Landola en andra gång idag också, suck, inte det roligaste som finns, man har hästhår på varendra centimeter av kroppen sen.. men annars blir hon sjuk om hon ska bli svettig och sen gå ut i kylan så har inte mycket val.

Skjutsade mamma till jobbet vid 7 idag så jag kom upp i tid, måste sluta vara uppe på nätterna, inatt låg jag uppe till 3.. så ikväll blir det tidig (är planen) läggdags, mer rutiner för att slippa dessa toppar och dalar på humöret, jag upplever alla mina egenskaper just nu, bra och dåliga.. hmm.. det värsta är att hur trött jag än är kan jag ändå hålla mig vaken om jag ligger med datorn och kollar runt, och tillslut glömmer kroppen bort att den är trött så då får jag ligga och vrida och vända på mig länge innan jag kommer till ro sen..

Nu är lunchrasten slut ;) Lifehouse med storm kom precis på, oj så mycket minnen till den låten, underbart fin.


au naturel..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: