first day of my life

kärlek.

Kategori: funderingar

lyssnar på desire med ryan adams. kärlek.

KÄRLEK. Ett så fint ord, ett av de vackraste tillsammans med lycka och skratt och kssar. Det kommer bli svårt, att hitta den där kärleken nu för jag har blivit kräsen. Jag hade någonting så fint tillsammans med någon som jag älskade så högt och ändå fungerade det inte i slutet, jag ville mer, ha mer, var inte nöjd, ändå. Kan man få perfektion?.. Eller så kommer det vara så enkelt att falla pladask för jag vet vad det är jag letar efter. Men vet man det, vem det är man söker egentligen? Kommer han bara stå där någon dag och kommer jag bara förstå och känna, som på film? Men livet är ju inte film, det är verklighet och i verkligheten måste man söka aktivt och ha ett öppet hjärta.

Jag längtar efter att vara förälskad igen, efter vakna nätter med fingrarna på telefonen i hopp om att han också ligger vaken och tänker på en, ett sms noga genomtänkt. Eller nätter som blir morgon för man ligger och flätar varandras händer och lyssnar på kärlekslistan på spotify och bara vill höra en låt till. Jag saknar närheten, pussar, händer på varandras kroppar, leenden och ögon som fastnar. Jag är glad att få uppleva kärleken, på nytt, ännu en gång. Jag längtar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: