first day of my life

glad chatt

Kategori: funderingar

Det kändes som jag stått ute naken i -20 minus hela natten när jag vaknade. Såsåså kall om fötter och händer och frusen in i själen. Brr. Drömde en massa konstigt när jag tillslut somnade vid 3, fullmånen påverkar nog iallafall, men nån måne imorse såg jag inte för alla moln. Hmmf.

Facebookchattar med en spexig Rickard såhär på morgonen som är på strålande humör. Kanske internt men att Rickard är pratglad kl 9.3o på morgonen händer ungefär lika ofta som en komet åker förbi jorden.. Så då får man njuta sålänge det varar :).



Rickard:
du får ha en dag fylld av lycka och välmående,
nu ska jag trycka igång bumpern så grannarna
vaknar och hoppa in i duschen.


Joanna: 
haha jag vet, det får en att låta väldigt smart


Rickard:
hälsa mamma att jag ringer ikväll

 
Joanna:
Oj tack detsamma, må de goda gudarna av jul
se ner på dig och sprida akademiska magiskt glitter över ditt arbete
=).

det är roligt för du är ju aldrig på bra humör på morgonen, du är väldigt spexig =)=)

Rickard:
jag är på detta strålande humör för inom ett fåtal dagar
kommer det jag jobbat för i 8,5 år att vara avklarat.
Det kommer fylla mig med lycka över jul och den ska spridas
till mina medmänniskor. Sen återgår vi till bitterhetens faktum
i början på januari igen men det är inget att lägga ner tid på i dagsläget.

Joanna: 
haha oj vilken tur att vi får umgås med dig i jul då


Rickard:
mhm, ni är få och utvalda :)


Joanna: 
oj vi känner oss privilegade :)=)





Jag lider.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: