first day of my life

3.Dina föräldrar

Kategori: funderingar

Fortsätter mina temainlägg med att beskriva mina föräldrar.

Min mamma och pappa heter Annelie och Lars Gullberg och är båda i 50årsåldern. Dem var 20år när de träffades här i Motala genom gemensamma vänner och har varit ihop sen dess och gifta i 26år. Mamma arbetar som chef på dialysavdelningen här och pappa är egen företagare som gör lite allt möjligt, men han är en resande man och en arbetsnarkoman ut i fingertopparna, på gott och ont.

Rickard kom när dem var 27 resp 26 år gamla och sen kom jag och Martina med tre år imellan oss alla. Mamma har varit mamma på heltid och jobbat på IVA-avdelningen på sjukhuset medan pappa varit helgpappa då han alltid varit borta och jobbat i veckorna med sina olika saker han jobbat med under alla år, orkar inte dra upp allt.  Så har vår verklighet sett ut sen vi var små så det är någonting vi barn aldrig tänkt på men visst önskade man ibland nu i efterhand att han varit hemma mer, men jag vet att han arbetade så hårt för att familjen skulle ha det så bra som möjligt.

Dem blev tillsammans för dem fick varandra att skratta, och sen löste sig allt annat genom åren :).

Det viktigaste med mina föräldrar är deras vackra personligheter och hur mycket de älskar oss barn och de människor som finns runt omkring dem. De är givmilda, ambitiösa och generösa, de bryr sig om andra och har lärt oss att man kommer långt genom att lyssna, visa kärlek och bry sig och att alltid vara ärlig. De har gett oss ett fantastiskt liv med en trygg uppväxt med lagom mycket ansvar, vi har fått uppleva världen på resor tillsammans och lärt oss att våga ta för sig i olika sitautioner.

jag älskar er gränslöst och jag kommer aldrig kunna tacka er nog för allt ni gett oss och för den stöttning och vägledning ni ständigt ger ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: