first day of my life

lär känna joi

Kategori: funderingar

hur gammal är du? 24, 25 den 21 oktober.

hur lång är du? 160,5 cm

stjärntecken? Våg

hur bor du? I lägenhet i centrala Halmstad

är det din bästa bostadssituation någonsin? Gud nej. Jag gillar inte lägenheter :)

arbetar du? Gjort i sommar men annars läser jag till lärare, klar 10 januari 2011. Börjat räkna ner!

ville du jobba med det när du var liten? Jag har alltid velat bli lärare.

är du nöjd med ditt liv? Inte helnöjd, finns mycket drömmar och visioner i hjärnan som jag vill uppfylla, men jag är exalterad över alla möjligheter.

hur långt är ditt längsta förhållande? 4år.

har du bott utomlands? Nej bara i lilla Sverige.

har du en fin familj? Jag har en väldigt fin familj som jag är tokstolt över och som jag älskar över allt annat.

vad är det knasigaste jobb du haft? hah måste väl vara att stå och göra majonäsröror hela dagarna då, ganska knasigt.

gillar du att resa? Jag älskar att resa och upptäcka världen. Mer sånt när skolan är klar!

vart har du varit senaste två åren? Hmm mestadels i Halmstad och pluggat ;). Hunnit med Australien också och lite runt om i Sverige.. Gud vad trist det lät...

favoritstad? Jag tycker om Köpenhamn, men Sydney har den vackraste hamnen jag sett.

nästa resa? Drömmer mig bort på ett tåg genom Europa just nu, men vi får se.

intressen? Film, musik, resor och ridning.

religion? Jag tror inte på gud, men min livsfilosofi är att allt händer av en mening. Eller för stunden tänker jag så iallafall.

ämne i gymnasiet där du fick högst respektive lägst betyg? Hmm fick högt i filosofi och psykologi och sämst i matte vad jag minns. var ju ingen mönsterelev direkt..

vad använder du för smink? Id minerals foundation, isadora rouge, make up store concealer och nån mascara, är ingen sminkjunkie direkt.

vad gör du regelbundet för ditt utseende? haha inte så mycket alls, tvättar ansiktet morgon och kväll och smörjer med nån antirynkcreme :).

vem ringer du om du är ledsen? Hmm jag pratar oftast inte med någon om jag är ledsen, vill inte göra folk oroliga.. Men mamma lyssnar gärna vad jag än vill prata om.

vem kommer snabbast över om du är ledsen? Jag har fler vänner som skulle komma direkt, finns ingen speciell. Min syster kanske..

vad gör dig glad? Vackra låtar, fina filmer, snälla människor, folk som ler, landola, mina vänner, solen, en kopp kaffe, vinkvällar, solnedgångar, vatten, stjärnorna, kärlek och KRAMAR!

vem är du mest lik i din familj? Oj mamma, alldeles för lika ibland :). Både positivt och negativt.

vad köper du oftast till dig själv? Mat och godis.. yep så är det, foodjunkie.

till hemmet? Just nu, ingenting men jag älskar sängkläder och kuddar.

favoritdetalj hemma?
Sängen eftersom jag älskar att sova :).

vad är ditt nästa mål i livet? Att bli färdig lärare, flytta till en lägenhet i Motala och sen börja på ruta ett och se vart livet tar mig. Mycket spännande!

vad är du mest stolt över om dig själv?
Att jag alltid är mig själv och att jag tycker om den jag är.

vad arbetar du på? Att bli stark i mig själv och min ångest som dyker upp då och då.

vilken kroppsdel tycker du bäst om? Hmm jag tycker om att jag är liten och smidig.

vad i ditt ansikte tycker du bäst om? Mina ögon.

vad får du ofta höra att folk tycker är fint på dig? Mitt leende.

tränar du? Jag rider nästan varje dag och går och springer då och då.. Gillar inte gym.

vad brukar folk tro om dig vid första ögonblicket? Ingen aning, att jag är blyg kanske?!..

vad tänker de sedan? Att jag inte alls var det.. hah

hur vill du att folk ska se dig? Som glad, snäll, energisk, rolig och empatisk.. Som nån man vill ha runt sig.

har du många bästa vänner? Vad är en bästa vän, jag har flera vänner som betyder allt för mig.

nämn ett problem du har? Att inte tänka ihjäl mig.

nämn något du gör när du är ensam? Går runt naken.

hur sover du? Jag älskar att sova :) Stor säng, mycket kuddar, tjockt täcke.

finaste komplimangen du fått? Någon sa någongång att jag lyser upp rum när jag går in i dem med min utstrålning, det är det absolut finaste jag någonsin fått höra :)

ger du ofta komplimanger? jag försöker men ofta tror folk att man har en baktanke då känns det som. Men jag ska bli bättre på det för komplimanger är det finaste man kan ge någon.

vad skulle du vilja kunna som du inte kan? Jag skulle vilja kunna spela gitarr och sjunga.

nästa inköp? En höstjacka, ska bara hitta nån bra först. Eller ett vinglas ikväll är väl näst påtur.

bästa film? Finns alldeles för många, just nu tycker jag Gilbert Grape.

bäst musik? Jag tycker om så mycket olika musik men just nu Melissa Horn, Band of Horses, Missy Higgins och Oskars spotifylista.

vad är det för märke på din mobil? Hmm nån sony ericsson som stänger av sig själv varannan minut..

senaste skoinköpet? Svarta kängor.

senaste middaggsmaten? Åt spagetti, pesto och sallad igår, mycket lyxigt..

senaste väninna du träffade? Issa som bjöd på scones och te till lunch, jag blir bortskämd :).

något du gör som är konstigt? hmm jag är rätt normal gör inte så mycket konstigt.. jag biter mig själv på insidan av kinderna när jag blir nervös.

Nämn nått folk inte visste om dig. Jag har varit vegetarian i 11år och aldrig fuskat.

hur vill du vara när du är 75år? No regrets men fortfarande ha drömmar.

har du någonsin blivit dumpad? Ja både och.

bil du gärna kör? Cityjeep.. Men gröna faran är också ganska spexig.

vad inspireras du av? Människor.

varför har du en blogg? Vet inte, tidsfördriv och kul att ha sen och titta tillbaka på. Det är ju som en dagbok.

vad ska du göra idag? Dagen är ju kväll nu men jag har sprungit, ätit scones med Issa, varit stallet och ska nu till Morfar's och dricka vin med Milla och Linn.

vad ska du göra i morgon? Ingen aning, tar dagen som den kommer tror jag.

hur ser ditt liv ut om fem år? Jag har ingen aning och det är ju det som är häftigt, alla möjligheter.

vad vill du säga till de som är yngre än du? Sluta bry dig om vad alla andra säger och tänker, var dig själv!

vad vill du säga till alla de som är äldre än du? ?!...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: