first day of my life

vårsol

Kategori: funderingar

Nu har vi haft vårsol i Halmstad 2 dagar i rad och det är underbart. Tror nog den sista snön har fallit nu och snart kommer blommorna att hoppa upp ur marken :) Hoppas det iallafall. För två år sen låg vi ju faktiskt i bikini på bolmens i slutet av Mars så ska väl förhoppningvis bli en favorit i repris snart... Iallafall kan man plocka bort de tjockaste jackorna och skorna ..

Vaknade av solens strålar vid 9 idag och var jättepigg. Men sen dess har jag inte gjort så mycket. Försökt få igång högtalarna som tompa gjort något vajsing med, mycket störigt då jag vill lyssna på musik medan jag sitter här.

Igår kväll lagade vi broccolipaj och kollade på "hitta nemo", både somnade dock ganska fort, som vanligt.. Hade tänkt se klart den idag men tompa tog min bärbara till jobbet så det gick ju inte alls..

Väntar på att bror ska komma online på datorn, han och mamma ska ha sitt första videosamtal däröver idag :) haha. Satt i ca 1 timme igår och hjälpte mamma fixa mail och lärde henne hur msn fungerade. Och så testade vi att prata med hörlurarna och det gick ju alldeles utmärkt :) Haha, hon är duktig hon. Ganska häftigt ändå att vi kan sitta på varsin sida av jorden men ändå prata gratis med varandra hur länge, och hur mycket vi vill. Tur det annars hade avståndet nog känts betydligt längre än vad det redan gör.

Vid 14 ska jag ner på stan och möta upp Linn, Milla och Emme och ta en mysig fika ♥. Camilla och Emelie sitter och pluggar till sin tenta på fredag men de behövde en paus minsann! En annan bara går och driver här hemma då jag inte har någon motivation att sätta igång med hemtentan.. Den verkar lite för lätt så tar nog det efter helgen istället och försöker babbla ner någonting bra..

Borde kanske sminka till mitt bleka ansikte och sen äta upp gårdagens paj men tror nog jag lägger mig i soffan en liten stund först :). Måste gå ner med lite skit till förrådet oxå, men väntar nog på herrn istället :) haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: