first day of my life

lycklig vår.

Kategori: funderingar

Genast när solen kom fram och det började lukta vår i luften så kommer ett lugn över mig, jag kände mig så himla lycklig. Under vintern är det lätt att slå in sig själv i en puppa, inte riktigt ha orken eller lusten till något, det är kallt, blåsigt och allmänt skitväder, vilket iallafall gör mitt humör sämre än vad det brukar och energin går på sparkraft.

Nu tittar solen fram och man får i sig D-vitamin och känner att sommar och underbara grillkvällar och mysiga stranddagar är nära.. Man kan se framåt åt någonting av det bästa som finns, svensk sommar (om man har tur med vädret). Känns lite vemodigt att inte vara i stugan hela sommaren, där vi spenderat alla mina somras under 23 års tid. Men nu är det dags för lite förändring och vad är bättre än en halmstadsommar?... Kommer såklart vara i Motala också när det finns sug för det, men mamma o pappa får allt dra sig ner hit och njuta sommar med oss istället :).

Det är bara 3 veckor kvar till påsk och det är ju verkligen VÅR då, såååå skönt att hösten och vintern är över för många månader framöver nu, nu njuter vi av stunden och av att kunna vara ute så mycket mer :). Jag längtar efter vår första vinpicknick vid bibblan i stan, det är lycka på hög nivå tillsammans med mina fina tjejer!

Nu ska jag åka till min andra energiskapare, och rida ut långtur i skogen, sträcka på benen litegrann. Sen hem och packa, städa och kolla på film med tompa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: