first day of my life

en lista

Kategori: funderingar

Den här listan glider ju runt bland bloggarna just nu, så tar och gör den jag oxå :)

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Joanna, Maria, Margareta.

Smeknamn:  hmm, har inte så många..

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Feels like home med Chantal Kreviazuk, den låten kan jag lyssna på i oöndlighet, lycklig, ledsen, spelar ingen roll..

Beroende av: Kärlek, Landola, godis, vänner, vin, solen och mysbyxor.

Vad tror folk om dig?: Antaligen att jag är en bortskämd blondin... Eller så var det kanske mer förr, nu bryr jag mig inte så mycket var folk tänker. Har även fått höra att jag är kaxig.. hmm.. haha.

Stämmer det?: Nja, bortskämd på ett bra sätt, blondin är jag ju inte riktigt längre, men snart så :). Smartheten har jag iallafall fått eftersom skolan går så himla bra för mig -stolt-. Jag hoppas jag är långt ifrån kaxig, vet inte riktigt om det är negativt eller postivt. Man ska vara ärlig mot sig själv och andra.

Vad får du oftast komplimanger för?: Mitt hår och mina ögon, och någon sa en gång att jag är en såndär som lyser upp rummet när jag kommer, och det var något av det finaste jag hört faktiskt. Tack :)!

Vad säger du för att imponera på någon?: Varför ska man imponera på folk? Jag vill nog bara ge ett bra intryck genom att vara öppen och mig själv.

Hur imponerar man på dig?: Genom att vara sig själv, att ha stora visioner om livet och att vara ödmjuk, rolig och snäll. Snälla, fina människor imponerar på mig, för det finns många i världen som har sig själv för första prioritet och inte att vara lycklig i ett sammanhang tillsammans med andra.
Brukar du skratta för dig själv?: Jaa det klart, youtube.com är sjukt bra när man vill skratta av sig lite :).

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Absolut, var ska du rida? :) Puss"

Var bor du?: I centrala Halmstad.

Trivs du där?: Nja, det funkar just nu,men om ett tag vill jag ha lite mer lantlig känsla där jag bor, kunna gå ut barfota och släppa ut taggtråd i vårvädret. Men stan funkar :)

Äger du några converse: Ja ett par..

Sprit, cider, vin eller öl: Allt funkar utan öl, det går bort... och whiskey och sån pappa-dryck ;)

Brukar du bli för full: Nej det händer väldigt sällan. Har svårt att släppa kontrollen, ett stort dilemma i mitt liv. Lagom full och lite till har väl hänt då och då :)

Vad har du för mobil operatör: Tre

Är du allergisk mot något: Nej jag har fått himla bra gener.

Har du haft sex idag: Noap, min man är på jobbet minsann :) haha.

Hur svarar du i mobilen: tjaa, hello, hej älskling.

Vem ringde du senast?: Tompa, måste gnälla över min sjukdom lite..

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han känner sig stressad.. fast han inte behöver det.. haha.

Antal timmar sömn inatt: hmm från 1.oo-1o.oo =9 timmar

Sov du ensam: Nej tompa och taggtråd tog upp 2/3 av sängen som vanligt.. suck.. haha

Brukar du komma i tid: Ja oj jag är galet tidsmänniska. Hatar när folk kommer sent :) eller hatar är ett starkt ord, undrar varför man bestämmer tid när man ändå vet att man blir sen :)..

När mår du bra: När jag är med vännerna, tompa och i stallet. Och nu mår jag extra bra för solen och för att våren verkligen är här nu :).

När blev du fotad senast: hmm det var nog av mamma i helgen tror jag.

Hur känner du dig nu: Illamående, halvsjuk och sugen på att gå ut i solen.

Vanligaste färg på dina kläder: färgglatt tror jag..
Vad tycker du om fötter: Små fötter är söta, stora = not so much. Har ingen fotfetish direkt men har ingen fobi heller..

Vad saknar du: Nu saknar jag bror och sarah väldigt mycket.

Hade du en bra kväll igår: Nja, låg i tompas knä och mådde illa, men fick mysigt kli så den var helt okej.

Favorit dryck på morgonen: Vatten.. har inte råd med så mycket annat lyxigt.

Rakar du benen: Ja, det klart, inte varje dag dock, lite då och då.

När brukar du oftast gå och lägga dig: vid midnatt typ, eller lite senare.. Är en kvällsmänniska..

Är du blyg?: Jaa i vissa situationer. Har dock blivit sjukt mycket bättre sen jag flyttade hit, nu gillar jag nya människor.

Sysslar du med någon idrott: Jaa Landola är väl en idrott kan jag tycka!

Vill du hellre ha mail än brev: Brev är roligt för att bryta trenden att det bara kommer räkningar i brevlådan, men mail är ju sjukt smidigt!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jaa det gör jag nog, har dock inte upplevt det själv.

Har du spytt offentligt: Haha jaa det har jag, under en buske.. Rödvin och billiga shots.. Inte alls bra..

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ligga förstås..

Är du nöjd med ditt liv: Mycket nöjd :)

Är du bortskämd: Jaa bortskämd med härliga föräldrar, med fina vänner, med en underbar pojkvän, en go katt och världens bästa häst.

Vad gör du i morgon: Imorgon MÅSTE jag skriva min hemtenta, så det ska jag göra.

Vad är det värsta du vet?: Ovisshet hos människor, folk som gör djur illa, osäkerhet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Haha, jag är student, så lite som möjligt alltså.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Brad & Angelina gör mycket fint med sitt kändisskap.

Vad längtar du till?: Våren i Halmstad, Sommar, Australien i vinter..

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja har de finaste vännerna ♥

Vad använder du för shampoo?: hmm just nu herbal essensiess.

Vad är det finaste du fått?: Vår ponny trixie, världens bästa dag :) Sen har vi ju fått 3 hästar efter det som gett så mycket kärlek och glädje.

En speciell dag du minns: Sommaren 2006, inga speciella tidpunker, bara den sommar som var underbar.

Hur gammal är du: 23år än så länge :)

Tycker du om någon just nu: Jaa hur mycket som helst.

Du samlar på: Damm.

Gröna eller röda äppeln: röda

Vem ringer du när du är arg/ledsen: mamma

Gillar du golf: haha aldrig testat, minigolf är kul.

Vilken tid gick du upp idag: 10

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Har du strumpor på dig nu: Mormors stickade strumpor,världens bästa.

Är det okej att gråta: jaa hur okej som helst.

När grät du senast: Igår när jag såg kalla fakta om arbogamorden.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Spara, RESA, och flytta tror jag.

Bär du glasögon eller linser: Ingen av det.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: absolut inte.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: mellan 9-12, beror på vad som händer.

Har du piercing: Hål i öronen.

Vill du gifta dig: Jaa det klart, kyrkbröllop med vit klänning och hela kittet.

Vill du ha barn: Ohh ja, längtar som en galning efter den dagen :)

Solar du ofta: Nej, kanske 1 gång i månaden högst.

Är du bra på att laga mat: lagom, inte bra, inte dålig.

Är du flygrädd: Jaa lite grann, tycker det är lite konstigt att man kan flyga en järnklump..

Hur vig är du: Haha, inte så värst.

Är du musikalisk?: Nej, inte alls.

Vad dricker du helst när du är törstig: vatten.

Vilken är din favoritglass: Vaniljglass med digistivekex.

Tror du på ett liv efter döden: Ja jag vill tro det.

Tycker du om sushi: Har älskat det, nu är jag lite sådär.

Vad äter du helst när du ser på film: Godis, godis, godis.

Bor dina föräldrar tillsammans: jaa det gör dem!

Har du tandläkarskräck: Nej jag älskar tandläkaren.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska

Vilken ögonfärg har du: Blåa

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jaa, det har jag nog nångång, inte som jag minns dock..
Biter du på naglarna: Jaa, sjukt störigt.

Röker du: Nej.. eller ibland när jag festar.

Hur ofta tränar/motionerar du: Varje dag när jag åker till stallet.

Senaste låt du hörde: Nåt band på ellen degeneres. Riktigt bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: