first day of my life

pink

Kategori: funderingar

Jag köpte ju fina kläder i London ju. En rosa hoodtröja med döskalle på fram och bak, ett par trashade jeans på Zara och ett linne på River Island.. Och en väska från primark.. Eftersom jag hade jättedåligt med pengar är jag glaad att jag ändå kunde hitta lite fina saker :) De andra shoppade på en hel del mer, och köpte bara massa fina saker.. Men vi ska ju åka i vår igen med familjen så då ska jag nog köpa på mig lite mer sommarkläder och sånt :). Nu går man ju mest runt i slappkläder iallafall eftersom vädret är segt och det är kallt ute.

Längtar till våren med fina klänningar och slippa den himla jackan och halsduk och strunt :)..

Imrogon blir det fest hemma hos Thilda med en massa tjejer, det blir nog riktigt skoj tror jag. Vi ska fira att vi klarade uppsatsen vi fyra bmano-tjejer. Jag fick till och med ett fint VG som passar in perfekt bland mina betyg just nu. Antar att denna kurs kommer bli lite segare eftersom motivationen just nu är minus 500 men lite självförtroende fick man allt :). Sträcker på ryggen och känner mig stolt... Hitta det här jag skrivit oktober -06... Vilken annorlunda syn jag hade på mig själv och på min omgivning då..

trevar mig framåt,
mot ett mål jag aldrig kommer nå.
Varför försöka,
när allas blickar säger
"hon är misslyckad redan från början"
men jag ska bevisa,
jag är bättre än ni tror.
en vacker dag.

Och visst har jag bevisat för mig själv, och för andra.. Min stora önskan var att gå på högskola och bli lärare, men jag trodde aldrig det skulle bli något med det eftersom mina betyg efter gymnasiet sög. Men tack vara lite jävlaranamma och en tro på mig själv fixade jag komvux och kom in på utbildningen :). Och här sitter jag idag och inser att jag faktiskt är sååå mycket duktigare än jag trott !!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: