first day of my life

ett break.

Kategori: funderingar

Jag har haft ett break på 3 veckor från bloggen... Jag har helt enkelt inte orkar sitta och skriva, jag har verkligen haft semester och njutit av att vara med min familj och bara myst. Jag har iallafall varit hemma i Motala hela tiden, förrutom en tripp till  Göteborg tillsammans med tompa på nyår.
 
Vi bodde på Gothia Hotell vid Liseberg och sa "jag älskar dig ♥" vid 12slaget. Det var ett fint nyår, kanske ett av de bättre på ett par år? Det där med nyår är alltid så överanalyserat, det ska bli så bra jämt, men så blir det inte det. Så jag ville bara bort från hysterin och njuta med den finaste människa jag vet. Så mycket känslor som jag har för tompa just nu var länge sen jag kände, dem där fjärilarna och tankarna på honom finns hos mig hela tiden, det är såå underbart och jag längtar efter att träffa honom imorgon. Det har varit en gnällig höst från min sida.. Jag har glömt bort att uppskatta allt fint som jag har runt omkring mig och hamnat i en bubbla där bara jag och mina tankar fick plats..

Men nu har jag lovat mig själv i och med att det är ett nytt år att försöka skaffa en ny attityd mot livet. Allt måste inte vara perfekt och bra runt mig hela tiden, bara jag får och ger energi till de människor som jag älskar mest så är livet perfekt. Vad gör det om det inte dammsugs på en gång, eller om det är en snusfläck på täcket... Det löser sig ju så småningom, och ingenting blir bättre av att låta sig irriteras av det... Så nu är det 2009 och jag försöker bli den där tjejen som jag var sommaren när jag och tompa träffades, bara glad och positiv och inte så jävla tjatig :) haha.. Jag har blivit som min mamma, men guuud jag kan väl vänta några år.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: