first day of my life

SEG

Kategori: funderingar

Jag vet, jag är seg. Men har liksom inget vettigt att skriva om :) Dagarna uppfylls av ungefär detsamma just nu, sova, äta, festa, plugga (extremt lite), leka med vännerna, mysa med tompa, vara i stallet, och jaa så går dagarna i ungefär samma tempo... Längtar till våren och att vara lite mer spontan. Just nu är det lite jobbigt att vara mig :) haha. Jag känner mig trött mest hela tiden och kunde nog sova heeela tiden om jag bara fick.. MEN jag har ju ett liv att leva och då kan man inte bo i sängen minsann.

fredag morgon åker vi till Motala och hälsar på under helgen, tompa fyller år också på fredag så först får det bli frukost, sång och paket på sängen såklart :). Hoppas taggtråd kan hjälpa mig att sjunga lite, låter ju inte allt för bra på morgonen (aldrig för den delen, haha).

Tonade håret lite och nu är det lite blond/oranget.. Helt okej faktiskt ändå och en bit på vägen mot mitt blonda fina hår :) Imorgon innan skolan ska jag till frisören och köpa dunderinpackning, sjukt behov av det nu när jag använder silverschampoo och sådär... Som jag exprimenterat med mitt hår senaste halvåret, stackars hår. Skulle hållt mig blont hela tiden, haha.

Sjukt nöjd med tompas födelsedagspresenter förresten, tror han kommer bli gladglad :). Ni får veta på fredag när han fått dem. Tror det blir en present till imorgon som jag kom på ikväll att jag vill köpa. Oj så bortskämd han är.. Om det ändå vore ömsesidigt.. hmm.. Har fortfarande inte fått min julklapp vilket jag är sjukt besviken över. Men den kommer väl hoppas jag.. Den som väntar på något gott...

Nu ska jag hoppa i säng, världens bästa säng =) haha. På lördag ska jag nog dra med mamma och köpa några fler kuddar, vi har bara 4st just nu och det är ALLDELES för lite! Inga dun blir det förstås, usch denna djurhållning vi har i världen, vad finns det för grymma människor överallt som tror de kan spela gud?... Finns så mycket vi kan göra för att protestera, min lilla gest är att vara vegetarian... Går på mitt 11e år som det nu, och visst, inte gör det någon stor skillnad, men alla kan ju göra nåt så kanske vi får slut på all grym djurplågning som finns runt om oss...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: