first day of my life

home sweet home.

Kategori: funderingar

Det är alltid lika skönt att åka hem några dagar och komma innanför dörren till sitt barndomshem :). Allt är nästan som vanligt, förrutom att tessa inte ligger och degar i soffan.. Hon är ju faktiskt i himlen nu, men jag sa hej till graven och grät litegrann, och nu känns det faktiskt bättre. Det var dags för henne att försvinna nu, hon var gammal och hade haft en jättelyckligt liv, bortskämd som få.!

Vi hade sällskap av Stefan och Rebecka i bilen upp idag, och eftersom rebecka är utbildad tränare eller nåt, så började vi prata mat, träning och sånt där som hela hennes liv kretsar runt :) Jag och tompa lever mer för stunden, utan att tänka så mycket på vad vi stoppar i oss. Men eftersom tompa vill gå ner lite i vikt, och även jag vill känna mig lite mindre degig och till största del piggare och sådär, så ska hon hjälpa oss med vad vi ska äta och vad vi ska undvika och sådär. Ska bli skojigt. Så på vägen hem på söndag ska vi berätta vad vi gillar att äta och vad vi äter mycket av så ska hon försöka fixa någon lista på do's and don't. Vi blev himla sporrade, hoppas bara det kan hålla i sig nu :) haha.

Nu har vi precis ätit här, mormor och mamma o pappas bästa kompisar är här och spelar kort, men jag ligger i soffan framför Let's Dance just nu.. Sov inget inatt på grund av magvärk så är väldigt trött, kommer nog slockna här snart :) Imorgon ska mamma o jag hänga på stan lite, och på kvällen kanske det blir utgång, vi har inte riktigt bestämt oss än vad som händer.

Eftersom tompa fyller år idag [hipp hipp hurra looove] så ska vi iallafall äta middag här hemma med mamma o pappa först innan vi hittar på något annat!. Han var iallafall väldigt glad för sina presenter, allihopa minsann. Han fick linne och cardigan från Carlings, pyjamasbyxor från h&m, en idebok från bokia, och några pennor att skriva med :) Roligt att äntligen träffa rätt eftersom han är galet kräsen :). Men nu vet jag iallafall vad som går hem, haha.

Back to tv,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: