first day of my life

påsk i motala.

Kategori: funderingar

Så nu är vi hemma i Motala, lycklig :). Kom hem vid 9-tiden igår kväll och då hade mamma gjort pannkakor, mums. Martina är ju oxå hemma, glad över det. Satte på en film och däckade rätt tidigt i sängen, man får alltid en sån lugn och harmonisk känsla när man kommer hit... Lukten, stämningen, känslan av hemma som inte finns någonannastans.

Idag gick jag o Martina upp vid 10.30, duschade och fixade oss och sen drog vi in till stan. Mycket på mammas lista som hon gjort till oss. Först köpte vi tårta till pappa och hans anställda och åkte ner till deras lager.. Sen åkte vi till tandläkaren för att göra en undersökning. Hade som vanligt inte ett enda hål och jättefina tänder -stolt-. Efter det drog vi till stan för att handla påskpresenter till mig och martina. Blev ett par skor till oss var, som mamma ska gömma i trädgården och vi ska gå på snitslad bana som vi alltid gör på påsk, dumt att rucka på fungerande traditioner :). Vi hamnade på Hugo och käkade lunch, gled in hos Jossan och fixade förlängning på mitt abonnemang = ny telefon till Martina som var jättefin. En musiktelefon från sony ericsson. Jossan kan konsten att sälja minsann :) haha. Love u.. Vi gick förbi systemet men där var det en timmes kö eller nåt, de bygger om lagom till påskhysterin, inte så bra kankse.. Även Hugo byggde om, känns som folk vill förnya sig nu, roligt :)... Sen drog vi till Maxi för att inhandla mat till kvällen.

Nu är mormor och päronens bästa kompisar här och spelar kortturnering som vanligt :). Vi har ätit wok med gös och ris, så jävla grymt gott, älska fisk och thai! Tompa kom förbi och åt med oss och sen spelade jag, martina och tompa lite kort innan han åkte iväg till Brage igen, mys. Vi ligger i varsin soffa och lyssnar på Smokie nu och knapprar på våra datorer, riktig nostalgi. Smokie är en av mamma o pappas favoritgrupper, deras covers är så mysiga.. Mycket minnen från gamla fester som vi fick följa med på när vi var gamla.. Folket sitter på innealtanen och spelar och dricker lite och sjunger med, riktigt familjär känsla och det får mig att må bra i själen :).

Imorgon har vi inga direkta planer än, det blir lite som det blir tror jag. Hade velat ta en tripp till Linkan, men det är väl kanske stängt imorgon allting, så antagligen bli det lite trädgårdpyssel och mys här hemma istället. På lördag blir det som sagt grym fest med massa gamla kära vänner och jag längtar, kommer nog bli en toppenkväll hoppas jag!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: