first day of my life

senaste

Kategori: funderingar

Vet ni vad, jag saknar att skriva mina inlägg på bloggen och att tjöta om mina dagar.. Min dator har gått sönder när jag försökte formatera om den så har bara tompas att sitta vid och det är så segt.. Jag vill berätta om mina dagar, men jag kan inte just nu. Ska lämna in datorn på måndag någonstans, har ingen koll på Halmstad dataliv men nånstans borde väl en datafixaraffär finnas, får kolla eniro imorgon.

Annars har inte överdrivet mycket hänt på en vecka, vi sover sjukt skönt i vår nya säng, tompa var galet gullig för några dagar sen när han sa "kolla joanna, nu får det plats en liten bäbis mellan oss". Inte för det ska bli några bebisar gjorda hos oss på några år, men jag älskar ändå tanken på att han sa så :) Taggtråd har iallafall lite mer sovplats och jag kan bre ut mig som jag vill. Imorgon ska vi dessutom till Katthemmet här i Halmstad och hälsa på vår nya kisse som bara är 6 veckor gammal. Hennes mamma blev skjuten och nu ska vi ta hand om henne :) Men vi får henne först när hon är 10 veckor, men vi ska bara dit och hälsa på, gosa lite.

Skolan är ok, haft 3 dagar i skolan i veckan, festade på onsdagen så torsdag var lite seg, men helt okej, var ute och hade skogsvandring och letadade växter och hovade sjöliv hela dagen, bättre det är föreläsningar iallafall. Igår hade jag skola, sen på kvällen myste jag och tompa med mat och Iron man, riktigt bra film faktiskt.

Idag har jag varit hos thilda och haft tjejfest, vi har sjungit och haft det allmänt tjejigt och roligt, precis som bara vi kan ha det. Hade tänkt att gå ut men blev helt galet trött mitt i och gick hem istället. Får bli annan gång med lite mer partyhumör..

Landola mår bra, vi rider och gosar och jag älskar mitt stallfolk, alla är helt fantastiska ♥ Det är så roligt att åka till stallet varje dag när man får prata och umgås med så fina människor.

Nästa vecka ska vi ner till Lund jag och tompa, hälsa på i martinas nya crib. Vi hade tänkt åkt i helgen men hon hade fullt upp med en massa olika så vi åker nästa fredag istället. Saknar min lilla bäbis och ska bli så skoj att se hur hon har det i deras nya lägenhet!!!

Jag är rätt berusad och nu sitter jag bara och väntar på att älskling ska komma hem. Imorgon ska vi till galgberget och gå en promenad. Kanske tar vi med oss Ackes familjs hund Levis oxå om vi får :) Sen blir det stallet och bara slappa. Egentigen måste vi storhandla men orka... Vi lever på mat på stan just nu och lite mackor.. Man orkar liksom inte diska, det är galet tråkigt!

Jag är så tacksam för allt omkring mig just nu, jag mår så bra, och lever så gott. Allt är helt underbart. Tänk hur underbart lyckligt lottad jag är med en fin familj, världens bästa pojkvän, underbara vänner, taggtråd, landola, syster och bror.. Allt är så vackert runt omkring mig.

Jag lovar att uppdatera oftare, lusten har nog kommit igång lite igen.

Förresten så är jag mörkbrun i håret nu, la 1.600:- på ett hår jag inte blev nöjd med, gick tillbaka men nekades pengar eller hjälp så idag köpte jag toning som tompa hjälpte mig lägga i. Blev faktiskt ganska nöjd. Det är lite mörkt nu med med är ju toning så det försvinner nog det mörkaste om några tvättar. Skoj att förändra sig iallafall.

Längtar till Coldplay 17 september, martina och jag ♥

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej! Kul att ha dig tillbaka på bloggen! Undrade bara om du var missnöjd för att du ville ha mer mellan/ljusbrunt? För samma sak hände mig när jag skulle färga mitt ljusblonda hår till en mörkare blond - blev riktigt mörkbrunt! Fick panik, men det beror på att det blonda suger upp ett överskott av färgen. Försvann efter ca 1-2 mån till den färgen som det skulle vara.

    kram

    2008-09-07 | 11:26:00
    Bloggadress: http://sabinacadbrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här: