first day of my life

mysig dag.

Kategori: funderingar

Jag mamma och pappa har haft en mysig dag tillsammans. Först åkte vi till Sharpman och hittade ett par fina ridstövlar till mig, dock inget täcke men det hittade jag på internet när jag kom hem förut :) Så nu kan hon vara varm och skön i vinter. Och jag kan rida lite bättre med mina fina stövlar :).

Sen åkte vi till Östenssons för att handla till kvällen, blir fiskgratäng med färsk torsk, potatismos och kokta morötter. Jag fick bestämma själv och då valde jag det, haha :) Gott ska det bli. Vi köpte ett gravljus och åkte upp till kyrkogården och hälsade på farfar. Vi gick även förbi Idas grav, mamma & pappas kompis dotter som dog en spädbarnsdöd 1993. Tycker det är så vackert att gå där uppe när det är mörkt och alla ljus lyser och är så vackra, så ska försöka få med min tompa upp en stund när jag är klar här. Efter kyrkogården åkte vi ut till Oxelgården där de hade Agilitytävling så vi kollade på ett par glada hundar som stutsade omkring :). Sen köpte vi ägg och potatis hos bonden, och nu har vi hunnit tända en brasa och kollar på RosaBandet-galan i repris. En lugn och skön, mysig dag :)

Har haft ontont idag, men man vänjer sig faktiskt, konstigt nog. Går i leggings och lösa klänningar, allt som inte går emot mage och rygg är bra.

Nu har jag laddat ner några filmer jag ska se ikväll efter att vi ätit, ska dra på mig mysbrallor och pappas t-shirt och bara ha det varmt och skönt. Mössa och halsduk är redan på ;). Hittade några gamla fynd ute i förrådet som jag ska sno med mig hem till Halmstad :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: