first day of my life

sorry,

Kategori: livet

Har varken haft tid eller lust att skriva blogg i veckan.. Är som sagt på vfu vilket innebär att jag går upp kl 7 varje morgon, inte någonting jag är direkt van vid så har legat däckad i soffan mesta delen av veckans eftermiddagar och kvällar. Har därför inte heller fått NÅGON matte gjord till tentan på måndag men har faktiskt inte ångest över det. De kan inte tro att vi ska orka med allting kaka på kaka. Så jag ska plugga hela helgen och förhoppningsvis går det vägen iallafall när vi får tentan framför oss. Annars är det ju bara att göra om. Som någon så fyndigt sa någongång så "finns det massa omtentor, men inga omfester". Så lever efter den strategin just nu.

Har hur roligt som helst i min 1a som jag är i. Barnen är helt underbara och jag trivs som tusan. Längtar redan tillbaka till hösten då jag ska vara där en hel månad i sträck.

På onsdag ska vi äntligen åka hem, jag längtar hem till Motala något fruktansvärt just nu. Till mamma och pappa, och Martina och Landola förstås :) Var förövrigt i vårt nya stall igår och skrev kontakt oxå så nu är det klart på riktigt. Kan inte riktigt fatta det än, men det kommer bli huuuur bra som helst. Landola och jag föralltid :).

Ska till frisören på torsdagen oxå, ser heeelt förjävlig ut i huvudet just nu. Grått/blond utväxt och slitna toppar.. Så ska få en liten påskuppfräshning, gött. Vet inte riktigt hur jag ska göra men vill iallafall ha lite ljusljusbruna slingor i så det inte bara är blond som tusan, är rätt trött på det nu. Eftersom det är så långt så vill jag att det ska se fräsh och snyggt ut, inte som en blond mössa bara som det såg ut förra gången jag slingade det..

Väntar på Tompa, saknar honom massa, vi har knappt hunnit umgås på riktigt i veckan för jag gått och lagt mig så tidigt och han har varit borta på kvällarna och idag jobbar han på ett nytt ställe, så duktig :) Hörde rykten om att det blir ett Xbox för lönen, och det tackar man ju inte ner till! Ska bli skoj om det kommer ett sådant. Haha.

Nu blev det massa på en gång, men pallar inte sätta det i olika inlägg... Har fräshat till mig till han kommer och så ska vi nog åka till maxi och handla lite kvällsmat och frukost och sånt där trist.. Blir spagetti,räkor, vitlök, spenat och paprikawok idag. Inte fy skam det inte. Han ska vara glad att han har en sån hemmafru, haha. Hur ska det bli när vi får barn egentligen, kommer nog bli en hönsmamma =P.

tack för mig,

Kommentarer

  • emelie säger:

    AAAH, john mayer är bokat! jag är helt sjukt extas nu joanna. du förstår inte, ingen kan förstå. hoppas du kan följa me också, hade varit helt fantastiskt att få uppleva det me deej! åh, jag är sååå glad!

    saknar dej söt! pussssss

    2008-03-14 | 00:17:55
    Bloggadress: http://www.laady.blogg.se

Kommentera inlägget här: