first day of my life

sömnig

Kategori:

Börjar bli sömnig redan.. idag har jag hunnit med att ta en morgonpromenad innan frukost + mocka i stallet, sen tvingade mamma mig att tvätta ur jaquzzin eftersom Rickard och hans killkompisar ska vara här imorgon kväll och umgås. Efter det åkte vi med Taggtråd och Sotan till veterinären för vaccination, jätteduktiga var dem. Drog direkt när jag släppt av folket i stugan till stan för att försöka hitta lite reafynd, vilket jag oxå gjorde. Har nu 4 nya koftor och tröjor att ha i sommar/höst så att jag inte fryser, alltid bra, kan jag slänga några av mina gamla som varit med ett par år. Alla kostade kring 100:- styck så blev inte ett dugg fattig. Hittade en fin jeansjacka oxå att ha, jättefin faktiskt, och en vit t-shirt :). Åkte och handlade på maxi [fy fan vad folk, alla gick in i varandra och det var kaos, ska aldrig åka dit på en torsdag em igen]. Lämnade det hemma och drog till stallet till prinsessan.

Så tog jag Landola på en skogstur och precis i mitten av skogen så öppnar sig himlen och det började ösregna så när vi kom hem till stallet rann med om både mig och pållen, så fick torka med handduk för att hon skulle bli torr.. Nu har det slutat regna igen, skönt det. Jag har lagat soyakorv gryta med lök, purjo, paprika, kidneybönor, och majs och mackaroner till det, blev riktigt gott. Hade sån creme fraise shili/paprika som sås i grytan och det blev hur bra som helst, mamma blev lite chockad över mina kockskills :) haha. Får nog ta och fixa efter maten nu innan mamma börjar gnälla dock.

Kvällen blir det fotboll såklart, jag hejar nog på Ryssland eftersom de är så unga och såå duktiga, de vore värda en plats i finalen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: