first day of my life

En vecka senare.

Kategori: funderingar

NU är praktiken slut, hade min sista dag igår och det var minsann lite sorgligt. Barnen hade köpt en bok som present till mig och jag kommer sakna allihopa på skolan. Men det ska bli skönt att ha studentliv ett tag till innan man hoppar in i arbetslivet :). Är nog inte riktigt redo för det än.

Igår var jag hemma hos Linn och kollade Idol, mycket bra vinnare, han är verkligen grym. Sen åkte jag hem och sov som en stock, hade satt på en film men däckade innan den kommit igång :). Vaknade idag vid 12 och nu är lägenheten kliniskt ren, har moppat golven och allt, duktig Joanna. Tompa hjälpte till att dammsuga, men han är bakis idag så får inte så mycket hjälp av honom direkt :).

Nästa vecka är det skola en dag sen ska jag börja skriva på min uppsats. Mamma och Pappa kommer ner på fredag, då ska vi först till Lund och flytta över Martina och Andrea till en annan lägenehet (lång historia)... Sen åker vi upp till Halmstad igen på lördagen och tar med oss själva och landola till Motala över jul och nyår. Det ska bli såååå mysigt och jag längtar verkligen hem just nu ♥.

Förra helgen, när vi var i Malmö hos Rickard & Sarah var toppenkul. Men oj så fulla folk var. Har lite bilder i min kamera men sitter vid fel dator så lägger kanske in dem senare. Haha... Mådde som en bäver dagen efter och det var INTE kul att köra upp till Halmstad för att sen åka till Landola. Dessutom hade jag feber så i måndags låg jag hemma i sängen i plågor :(.

Ikväll blir det nog att umgås med Emme och Camilla tror jag, eller så blir det en kväll med tompa framför Faddergalan, inte riktigt bestämt mig än..

Nu ska jag iallafall först åka till Landola och ta en skogstur, det är så kallt och härligt. Det snöade lite igår men tydligen har Motala massa snö, kanske får vi en vit jul, vore ju helt fantastiskt :).

Måste dessutom tvätta, det får nog bli imorgon.. Gud så tråkigt. Men oj så skönt det är när det väl är klart sen. Har inte haft någon energi att bry mig om lägenheten på ett par veckor så det är skönt att ha det fixat och fint nu.

Nu ska jag pussa på min prins lite som är bakisgrinig idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: