first day of my life

regndag.

Kategori: funderingar

Imorse ringde tompa kl 06:20 när han åkte till jobbet för att väcka mig så jag kunde åka till Landola och ta på henne regntäcket. Och sagt och gjort, hoppade som en zombie ur sängen [kunde inte somna igår och låg vaken till 4] och tog bilen bort till stallet. Landola fick täcke och en puss på näsan innan jag åkte hem igen och däckade i sängen tills klockan var 11. Har varit rastlös hela dagen och drog upp till stan en sväng för att försöka hitta ett par snygga skor... Hittade inga som jag gillade men fyndade två t-shirts på jc för halva reapriset. Mycket bra deal :). Sen har jag ridit ett hårt pass i ridhuset så både jag och landola svettades gärnet, härligt :)

Nu ligger jag med en filt i sängen, ska sätta på "miljon dollar baby" snart, ska kolla runt lite på bloggar först bara, inte hunnit med det än, kors i taket :).

Nu har det regnat i en massa dagar och ibland låter det faktiskt som om taket ska falla ner på en så mycket öser det ner. Allt håller på att bli en stor lerhög och det är så tråkigt, man känner sig trött och hängig mest hela tiden tycker jag. Man får ingen insperation, vill bara ligga under täcket och kolla film, det kan ju vara mysigt det oxå i och för sig men inte allt för mycket. Fast jag läste i tidningen igår att det varma vädret nog kan komma tillbaka, inte riktigt lika varmt som det varit förra veckan och så, men nästan. Det vore ju heeelt fantastiskt. Får vi regnväder hela nollningen så gråter jag.

Känner mig galet festsugen just nu, kanske kan jag dra med lite folk ut imorgon?... :) Vill iallafall dricka vin och prata skit, längtar efter halmstadvännerna, det är vi grymma på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: