first day of my life

nya tag

Kategori: livet

image516Vet ni vad, nu när jag legat här så har jag funderat över mitt liv. Ni vet ju att jag mår riktigt bra, de flesta dagar. Precis som de flesta människor... Man har good days, och bad days. Men nu har jag bestämt mig över att ändra på mig, till en viss del. Vissa vanor som jag inte gillar att jag har ska förändras. Sen hur det går det har jag ingen aning om, det blir säkert bra. Men jag vill bara försöka iallafall, och vill ha en dag där jag är nöjd över allt jag gjort just den dagen, inte bara vissa saker...

jag vill
sluta vara sugen på godis så himla ofta, jag vill försöka ta med lunch till skolan istället för att göra av med pengar på maximat, jag vill vara mer romantisk med tompa, jag vill uppskatta de små sakerna lite mera, jag vill kunna vara nöjd med min kropp varje dag på kvällen innan jag somnar, jag vill ta mer underbara promenader i vår, jag vill bli mer ekonomisk och försöka klara mig själv en enda månad, jag vill bli mer ambitiös i skolan...

Jaa och säkert tusen saker till. Men en sak i taget, godiset måste jag faktiskt göra någonting åt, inte så mycket för jag tror jag kommer gå upp i vikt, mer för att det absolut inte är nyttigt... Jag rör på mig och rider varje dag så det går nog jämt upp..

Gladgladglad ska man vara, varje dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: