first day of my life

galopp

Kategori: livet

Varit i stallet i nästan 4 timmar idag :) Härligt är bara förnamnet. I stallet kan jag vara precis hur jag vill, Landola gillar mig alla dagar. Solen sken och det var perfekt varmt. Tompa och jag pysslade och mockade en stund innan vi började borsta på Landola. Jag tog en ensam tur i skogen och hittade travslingan där Landola verkligen fick galoppera av sig, så glad har jag inte sett henne på hur länge som helst, och hon är alltid glad :) haha. Det var riktigt mysigt att bara släppa taget och galoppera tills varken hon eller jag orkade mera. Sen skrittade vi lugnt (så lugnt det går när allt är läskigt =P) hemåt stallet igen och myste en stund innan det var dags för kvällsmat.

Ikväll ska vi ha tommie&joannakväll ♥. Tompa står och gör klyftpotatisen klar för ugnen just nu medan jag tar det lugnt i sängen. Blir lax och ärtor och kantarellsås till, mmmmm.. Sen blir det filmkväll, eftersom vi har 10-kronorfilmen-affär precis här nedanför så fick det bli tre filmer idag. Får se om vi orkar se alla. Idag blir det glass istället för godis och imorgon börjar jag banta till nästa fredag igen, haha. Jag och min självdiciplin...

Ha en underbar kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: