first day of my life

älskar dig mamma

Kategori: livet

Min mamma är det finaste och bästa mamman i världen [förstås]. Jag ringde till henne idag när jag åkte från stallet, bara för att säga hej och sådär.. och det slutar iallafall med en halvtimme senare att jag inte behöver vara helt luspank till på fredag. Hur ska jag någonsin kunna visa uppskattning för allt som mamma&pappa ger mig?!.. Tänk bara att de låter mig ha kvar Landola, vill inte veta hur mycket pengar det kostar i månaden, de gör det bara för de vet att det gör mig lycklig, hur lycklig som helst om jag ska vara ärlig. Fattar inte vad jag gjorde med tiden innan hon kom, min fina ängel :).. Känner mig bara så himla tacksam och vet inte hur jag någonsin ska kunna ge tillbaka allt.. Men det ska jag :) En vacker dag.

Har varit ännu en underbar dag idag, vi gick bara på förmiddagen på fysiken och sen drog jag, Mathilda och Madde ner till stan och satte oss på en uteservering och åt lunch. Hur mysigt som helst. Emelie kom och gjorde oss sällskap oxå, mysigt. Sen har jag varit i stallet och nu varit och hämtat mina klänningar från Ellos på hemköp så passa jag på att köpa middag.. Vi har bara fiskpinnar kvar här hemma, och det åt vi igår :) Får rensa frysen nu sista dagarna. På fredag blir det att fylla upp kyl och frys igen, hur skönt som helst. Sen klarar man sig ett par veckor, brabra! Klänningarna var förövrigt fina och jag är nöjd :)

I helgen blir det tjejfest hemma hos Emma, ser verkligen fram emot det. Ska bli toppenkul, vi har alltid så roligt tillsammans. Och extra plus för att Emma har både guitarhero och singstar hemma hos sig... och en 50tums plattv.. äckligt =P.. Så det kommer nog inte vara lätt att dra oss till stan sen :)

Tompa är hos en killkompis och kollar ngn fotboll [?] och jag sitter här och fördriver tiden med att spana in bloggar och läsa lite nyheter på aftonbladet. Borde ta tag i pluggandet men har NOLL motivation.. som varje dag. Ville åka hem till Motala nästa helg men det kommer inte funka, tompa har mycket med sitt projektarbete som ska in snart och jag har examination i didaktik.. Seegt! Vore skönt med några lediga dagar hemma i älskade Motown. Men får ta det veckan efter förhoppningsvis... Längtar hem nu!

Vet inte om jag skrivit det innan men vi har iallafall bestämt att inte sterilisera Taggtråd till sommaren utan hon ska få ungar.. Om hon nu hittar en fästman under hennes semester i Motala.. Hoppas det :) Sen ska vi behålla en av ungarna som vi ska döpa till Tandtråd.. haha :) Hur roligt som helst.. Fina söta små lurviga kattungar !

Saknar lillsyster massa, men hon har det toppen i London och vi ska åka och hälsa på henne i juni !! Älskar dig Mörten iallafall om du läser det här. Och jag tror att Landola saknar dig lite iallafall =P.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hallooo :) London i juni? Kan väl meddela vilka datum det blir sedan. Hade varit grymt ifall man råkade träffa på varann! Kramar

    2008-04-23 | 05:31:38
    Bloggadress: http://sabinacadbrand.blogg.se

Kommentera inlägget här: