first day of my life

utmaningen

Kategori: livet


Jag har blivit utmanad av: maddies.blogg.se (psst, vet ej hur man länkar snyggt)

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Om jag är hungrig och inte får mat, och folk omkring mig säger dumma (läs: normala enligt dem) saker, eller gör någonting som inte passar mig så blir jag en riktig bitch, på riktigt :D. Detta har jag kommit underfunn med att det står till bara för att för några veckor sen då tompa fick/får ta lite mycket skit stackarn fast han inte gjort någonting. Så nu ser jag till att alltid ha frukt eller liknande i närheten när jag ska umgås med andra, för att inte skapa bråk eller onödiga diskussioner.

2. Jag är en riktig mammagris och vi pratar i telefon nästintill varje dag om absolut ingenting, jag ringer bara för att få höra att alla mår bra och att dem inte glömt bort mig. Kanske har det någonting med att göra att jag som liten följde mamma varje steg hon tog, och sov jämte henne i sängen längelänge (hur länge håller jag hemligt). Mkt mysigt!

3. Jag är vegetarian. Detta vet ni nog redan, men anledning till att jag blev det har att göra med en resa till Spanien med familjen under sommarlovet mellan 8.an och 9:an. När vi i godan ro gick på en stormarknad och skulle inhandla mat att tillaga under kvällen (vi bodde i ett eget hus) så skulle i bestämma vad för kött som skulle ätas. Iväg till köttdisken där de mest groteska köttbitarna låg. Flådda kaniner med sina stackars huvuden kvar, grishuvuden, och flådda kycklingar med både huvud och ben hängande. BLÄÄÄ. efter detta protesterade jag högt, och resten är som man brukar säga, historia.

4. Folk brukar inte tycka att jag är så jättesmart, och detta kan nog vara sant till viss del.
Men anledningarna till hur det kommer sig att jag inte blev som min syster och bror (SKITsmarta), kan ha att göra med en incident som inträffade när jag var 1 år.
Jag satt och joddlade för mig själv sittande i pappas knä i kyrkan under någon av mina kamraters dop. Rätt som det är SOMNAR pappa lasse vilken medför att lilla joanna ramlar rätt ner på det hårda kyrkogolvet eftersom han glömmer bort att hålla fast i mig. Detta anser jag nu vara en stor anledning till min brist på hjärnceller. De ligger helt enkelt på Motala Kyrkas golv. (morr)

5. Jag har en förkärlek för att inte vara så anonym av mig utan vräka ur mig min livs historia utan att tänka till så värst vem jag pratar med och om de överhuvudtaget är intresserade av att höra om mina barndomslekar och pubertetskriser. en del tycker nog att det är ganska skönt, eftersom jag ofta inte är tyst (någonting som blivit, om det går, värre sen jag lärde känna emmy som pratar dubbelt så mycket som jag). Jag anser att man ska vara öppen av sig och att låta sig vara sårbar, på det sättet får man ut mest av livet.

6. Jag tycker inte om tjejer :D. eller jag tycker om snälla, roliga tjejer men jag tycker inte om tjejgäng. Jag tror att det har att göra att jag har men av mina 3 år tillsammans med H3 (gymnastiet). Där vistades vi 28! tjejer och 3 killar varje dag i klassen vilket ledde till en hel del intriger och bråk men också mycket kärlek. Tjejer är underbara, bara de är i lagom mängd. Killar är mer enkla i sättet att umgås med, och därför ska man ha några vänner av varje, för att jämna ut det hela och undvika konflikter.

Jag utmanar:

hmmmmm

Kommentarer


Kommentera inlägget här: