first day of my life

Hipp Hipp Hurra

Kategori: livet


shit jag är trött i huvudet. suttit och läst om artefakter i 4 timmar nu typ.. så nu har jag två frågor kvar, ska bara läsa om affekter i utvecklingspsykologiboken nu innan jag får gå hem. mejlar gör jag imorgon innan 14... sätta mig här och skriva rent det på datorn när jag vaknat imorgon. idag är det litteraturläsning och kladd i blocket som gäller. Känns som jag börjar förstå allt lite bättre nu och som att jag kan se sammanhang i saer och ting, det känns skönt inför nästa delkurs.

Tompas födelsedag idag :D. igår vid 22-tiden stutsade Stefan och Patte in i min lägenhet med hembakad tårta, glass och chockladsås. det blev sång och lite prat ch kalorichock, hihi :D. De åkte hem efter en stund och jag väntade tills kl vad 00:02 innan jag sa grattis och han fick ena presenten och blommorna från min familj :D. tror att han blev glad över de exklusiva pyjamasbyxorna, jättefina, sexigt som tusan =P.

Vaknade vid 8 imorse och gjorde frukost på sängen, tände ljus och så fick han de andra två presenterna. Sen vid 9 skjutsade jag honom till skolan och åkte hem för att sova en stund till...
drog hit igen vid 12 och födelsedagspuss innan han gick hem och jag satte mig här.. -gäsp-.

blev en räksallad till lunch, nu är det ingen mer skräpmat som gäller. den 23:e när pengarna kommer ska jag till sats och köpa gymkort, måste komma igång igen nu ju... Mmm... usch känner sig som en säck potatis och tycker inte alls om min kropp just nu, kanske är det p.g.a. årstiden och blekheten.. ska åka och köpa brun utan sol innan ajg drar hem idag.. imorgon är det födelsedagsfest och inflyttningsfest hos Tomp eller Alis, fast vet inte om jag ska gå ut, pengarna börjar verkligen sina och det känns som om man kanske borde plugga istäkket. Men en förfest hinner jag ju alltid  med såklart, om jag är bjuden, hihi.

inte längtat hem så fruktansvärt på ngra dagar nu, men saknar martina och landola mkt. Och emsan såklart, måste ringa henne, höra livet i motown. man känner sig inte riktigt som sig själv när man inte har sina kära nära sig, det är ett tomrum som finns konstant i en liksom.. en känsla av att inte riktigt höra hemma på samma sätt som man gör hemma, men det är en erfarenhet och det är ju bara att lära sig leva med det!!

annars, not much. ska nog ta mig an min andra bok nu då efter den här lilla rasten. är jag glad är jag klar till 20 när biblioteket stänger.. hoppas. Kan inte sitta hemma och plugga , det är alldeles för tyst och dött... blää. och nu ligger det massa tårttallrikar som behöver diskas.. jag orkar inte, hihi :D får bli imorgon efter 14. städa och göra fint.

om 2 veckor är det göteborg som hägrar, jihoo, det ska bli skojskoj. massa fina hästar och allt stallfolk tillsammans, längtar massa.

utvecklingspsykologi, here I come,
Puss, och kyss till Tommie, grattis älskling :D hipphipp hurra på din 22-årsdag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: