first day of my life

Frukost någon?

Kategori: livet


Sitter här på skolbibblan, och magen kurrar som tusen. orkade inte med någon frukost imorse och det får jag visst lida för nu.. suck... jaja det är ju som det är. Får äta ordentligt lite senare idag sen istället!! Idag är det Tomkins och affekter som står på schemat.. inte för att jag orkar läsa någonting alls egentligen men man måste ju, tyvärr. handledningen gick bra igår och det känns rätt okej inför tentan, men ångesten finns där som en liten klump, men det är väl så det ska vara antar jag.. pressen känns och man vill ju göra bra ifrån sig.

Var ute i onsdags, förfesten som alltid rolig, var borta på bolmens 13 i Alis allrum och hade födelsedagsfest/inflyttningsfest. mkt lyckat och roligt. iväg till kåren bortåt halv 12. jag och emma tog över dansgolvet i någon timme eller så innan vi gick iväg för att leta efter alla de andra vännerna.. utan så bra resultat beslöt vi oss för att dra oss hemåt vid halv 2 tiden.. konstigt att förfesterna alltid är så roliga men kåren alltid är sådär... år hoppas på att det blir bättre i vår sen när alla är mer lättklädda och glada, vinterdepressionen kanske fortfarande hänger över oss, vad vet jag.

jag har klädångest och vill köpa massa nytt.. men det går ju inte med den här studentbudjeten.. uschusch.. var och handlade lite mat igår så att det förhoppningsvis räcker tills den 23:e nu, annars får väl tompa föda mig :D hihi. Igår lagade jag räkwok och äggnudlar till honom, det blev jättegott. äntligen lite riktig mat, det är inte så ofta tyvärr. man har varken tid eller lust..

Imorgon är det tydligen någon fotbollsturnering pågång på skolan, och sen kommer Tommies familj på eftermiddagen eller kvällen för att fira honom. blir det mat på restaurang och sådär, det ska bli roligt. Se hans systers mage oxå, bara 11/2 månad kvar nu, mkt spännande :D bäbisar är det bästa jag vet.

Mååååste tvätta, orkade inte med det igår så bokat söndag 18:30.. då gör man ju aldrig någonting iallafall. jag har knappt några strumpor kvar, hihi. jag som tyckte att jag tog med mig så himla mycket av allt.. shi fick jag minsann.. =P

neeh ni, nu måste jag ringa min lilla mormor och tacka för pengarna som jag fick när jag flyttade, usch så dum jag är, hinner ju inte med någonting, eller hinner gör man, men tar sig liksom inte tid av någon himla dum anledning..

Det känns som vår idag, fast det blåser lite kallt, men solen lyser och det är blå himmel. Jag måste nog ta en långpromenad oxå idag tror jag, får inte låta en sådan fin dag gå till spillo..

Helgen blir plugghelg, även denna helg.. blää vad tråkigt det är, fast det är ju prioritet 1. annars har man ångest på måndag för att man inte gjort det som var förväntat av en. man måste ju vara duktig!! :D hihi, tompa säger att jag är en "studerande" och att han är en "student".. fast jag anser att när jag nu lånar en jävla massa pengar för att gå här så borde jag ju få ut någonting av det oxå, inte komma hem och inte missat någonting för att man varit full hela tiden, hihi. Förstå mig rätt, jag gillar att festa och vara full och glad oxå, men man måste ju kunna göra både och så att allt fungerar..

Nepp, bäst jag sätter igång och läser lite nu så att jag kan komma hem någongång och äta.. Sen ska jag iväg och simma, tompa oxå kanske, om han pluggat klart då!...

Puss på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: