first day of my life

bibblan dag2

Kategori: livet


så sitter jag här igen då. precis kommit ut från en föreläsning om symbolisk interaktionism. Himla spännande. Handlar mycket om hur vi interagerar med andra människor och hur vi fungerar i de olika instutionerna i samhället. ojojoj ni hör hur seriöst det låter :D hihi. skrämmer nästan mig själv. Nu ska jag sätta mig i ett lugnt hörn och ställa en fråga soom jag ska ah som underlag till seminariet på måndag... gäsp, hur ska detta gå när jag inte ens har fått boken än.. hmm, skojigt värre. Men fattar rätt mycket så får försöka göra så gott som det går. Ska hit imorgon på dagen och hoppas på att boken inte är utlånad då..

Nu ska jag dricka upp min Yoggi miniyogurt och sen hoppa iväg, här kan jag inte spilla tid.

Ikväll ska jag mysa med min sexiga tiger framför Let's dance. Ska laga wok och pasta åt honom idag tänkte jag om jag får lov. hihi jag är ju grym på det. lite räkor och cussysås så är det kirrat, mumma. kanske vi tar en sväng förbi Alis också som har inflyttningsfest, men ingen utgång här inte, jag ska ha plugghelg och vara duktig :D bra där joanna. Vuxenpoäng.

det är ganska roligt hur man börjar tänka på saker som man lär sig. som det här med att man bildar sig en självbild beroende på hur man tror att den man pratar med ser än. Om jag tror att denne ser mig som en självsäker och smart tjej så känner jag mig ju oxå sådan, istället för om interagerar med någon som anser sig själv vara bättre än mig så får jag genast en känsla av att jag inte är så bra som jag kanske från början riktigt trodde...

mycket flum och mycket att filosofera över. det är skoj, men fatta mig rätt, svårt som faaaaan. Alla dessa teorier och perspektiv och teoretiker om varannat som säger än det ena än det andra. Hur i bubblan ska jag kunna komma ihåg allt.. tur jag har böckerna så jag kan läsa mig till svaren.. eller nåt =P

Nepp nu glider jag iväg. kanske skriver ett inlägg till innan det är hemdags.

Pusspuss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: