first day of my life

Lista 2 :)

Kategori: livet


Namn: Joanna Maria Margareta Gullberg
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: rödrosigt lycklig och lagom trött
Favoritgodis: stora nappar och choklad
Är det nåt du absolut inte äter: hmm, är vegitarian så kött är ju inte gött.
Kläder just nu: stallbyxor, rosa tröja.
Musik just nu: lifehouse, simple plan, switchfoot, romantiskt dravel :)
Vad sa du senast: "jag tänker visst sitta här", till min syster som ville sno datorn.
Favorit-hangout: just nu är det lii's soffa, gode tid vad skön den är.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: då skulle jag vilja leva på Dr Quinns tid, hon var cool.
Sommarplaner: Sommaren slutar nu, men planen är att ha lika kul som jag haft denna somamr
Är du bra på matte: HELL NO.
Fisk eller badkruka: en stor gädda
Saft eller alkohol: saft är gott, men alkohol är roligare :)
Hur många kuddar sover du med: 4 + 4 prydnadskuddar
Favoritväder: heta sommardagar, och vackra höstdagar

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: en båt så jag kunde ro hem, hur trist är det inte att vara där ensam ?
Spelar du nåt instrument: blockflöjt när jag var liten, right girls ? ;) haha
Morgon- eller nattmänniska: NATTmänniska, morgonen är hemsk.
Sparare eller slösare: slösare ut i fingertopparna fast jag inte har några pengar.
Vem är viktigast för dig: min familj förstås, i vått och torrt.
Bästa film: finns massor, remember the titans är en favorit.
Tror på liv på andra planeter: nja, jag är lite rädd för såna där så jag hoppas att om dom finns så gör dom inte en "independent day".. läskiga.
Älskar du henne/honom fortfarande: vet inte vem du syftar på riktigt, men ja.
Har du några homosexuella vänner: ja det klart, dom är mysigast.
Tror du på mirakel: hoppas dom finns, men tror inte förren jag upplevt det.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, för min del iallafall, killar verkar ha vissa problem dock.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Mm kanske för mycket ibland
Ser du på kärleken som ett misstag: jag ÄLSKAR kärlek, så no.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 2-3 st kanske-
Bio eller promenad: Promenad = gratis.
Är du kittlig: fruktansvärt, dumt att avslöja, använd det inte emot mig.
Snarkar du? bara när jag är förskyld, och det är jag i princip aldrig.
Stjärntecken? Våg.
Rädd för insekter? inte rädd, men jag tycker dom är skabbiga.
Äckligaste insekten: ja de flesta va?!
Största svaghet: många svagheter, blåögdhet kanske..
Det här är jag bra på: kärlek.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? läsa tankar vore coolt.
Chips, morötter eller godis? godis, men som det hästtjej jag är slinker det ner morötter ofta med.
Pizza eller hamburgare? pizza, äter ju inte kött..
Skriver du dagbok? Ja både som blogg och en vanlig hemlig.
Har du nån flickvän/pojkvän? nej, inte vad jag är medveten om iallafall.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? ajjjj, skulle vilja men jag är feg.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) lagom är bäst är mitt motto, ingen pedant men vill ha det fint runt mig oftast.
Gungar du på stolen? hmm, knepig fråga, det gör jag nog omedvetet
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? nej,nej, neeeeeeej, man dör när man gör sånt.
Vilken hand håller du gaffeln i? höger, ätger aldrig m kniv så då blir det så, går fortast :)
Vad hänger på väggarna i ditt rum? tavlor, bilder på emmy o mig, hyllor.
Hur är din drömtjej/kille? slapp livsnjutare, precis som jag.
Vad är du mest rädd för? att vara ensam resten av livet..
Är du rädd för blod? inte mitt eget, men andras är otäckt...
Saltar du på maten? salt på ALLT, även mackroner.
Gillar du och sjunga? gillar att sjunga,men är grymt dålig på det.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Samhäll-kultur, och alla andra valde det så... grupptrycket antar jag, jag är en svag människa, hihi
Anser du att du är stark? hmm, har du sett mig? inte en muskel så långt ögat når :)
Brukar du sola? solar kanske 2-3ggr i veckan, dumt jag vet, men då slipper man sminka sig så mycket.
Vad gör du om du får hicka? dricker vatten upp och ner eller slutar andras.
Har du komplex och för vad? jag är ju tjej, så såklart, men inget sådär överdrivet... jag är ju bara 1.60cm så det får väl vara det isåfall då.
Röker du? feströker ytterst sällen, men det händer.. sorry mommy.
Snusar du? hell no
Använder du knark? nej,nej,nej, jag är väl inte dum heller?!
Kaffe, te eller inget? te är gott,men oboy är godare.
Har du en besatthet? nej. jag är ganska enkel sådär, jag hade det för ett tag sen men det gick över.



tack för mig,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: