first day of my life

lista hit och dit

Kategori: livet

PERSONLIGT
1. vad heter du? Joanna Maria Margareta Gullberg
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? jag tycker om mitt namn, det är annorlunda.
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? om jag varit en kille skulle jag hetat christoffer..
4. vilket stjärntecken är du? våg
5. vilken årgång är du? 85:a
6. vart bor du? på landet i Motala
7. bott utomlands? nejnej, bara på hotell :D
8. flyttat antal gånger? 1 gång bara, till våren blir det två tror jag.
9. vart skulle du vilja bo? utomlands, thailand, eller egentligen vart som helst men inte här =P
10. vilken skolklass? läst klart komvux nu precis, så nu har jag jullov.
11. vad vill du bli när du blir äldre? lågstadielärare.. eller psykolog, hihi

UTSEENDE
1. hur lång är du? 160,5 (den där halva är MKT viktig)
2. hårfärg och frisyr? blond och långt hår, trist, jag vet
3. ögonfärg? blåa, jag är en riktig svenne.
4. skostorlek? 37
5. glasögon? nej, jag ser bra utan..
6. har du några piercingar/tatueringar? hihi, sånt är jag för feg för..

FAVORITER
1. filmer? hmm, det ändras varje vecka, men dirty dancing, pretty woman, remember the titans..
2. låtar? keith urban, amos lee, sister hazel, dishwalla, winnerbäck, lifehouse, keane..
3. årstider? sommaren såklart, fast hösten är vacker oxå, och då fyller jag :D
4. mat/dryck? mackaroner =P hihi, tycker om massa mat, och cola light och saft..
5. djur? 1 häst och 5 katter.. det räcker, hihi. en hund är på ingång
6. färg? jag är en rosa tjej.. rosa, vitt, svart, grönt, tycker om massa färger.
7. parfym? Miss sixty, J.Lo, laura.. fast killparfymer luktar godast -mums-
8. tv-program? O.C, one tree hill, prison break, grey's anatomy.. dokumentärer..
9. ämne i skolan? hmm, jag var inte så bra på något. tycker om geografi och historia.
10. sysselsättning? mys i sängen är bäst.. promenader och att vara med landola.

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? en elvinejacka, eller vin vinterjacka från stadium
2. vad använder du just nu för skor? converseskor, mina favoriter, svarta stövlar..
3. favoritfärg på kläder? hmm, vitt, rosa, grått, svart, brunt.. massa olika
4. favoritmaterial på kläder? öhh, bomull kanske, eller inte vet jag, hihi
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? haha massa nya höstkläder, tjocka tröjor och fina klänningar.. men så lever jag på 2000:- i månaden, då går ju inte det.
6. favoritaffärer? H&M, gina tricot, carlings..billigt är bra :P
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? kanske en tusenlapp
8. favoritmärke? spelar mig ingen roll alls..

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? JÄTTElitet, men mysigt.. ska dock möblera om idag..
2. vilken färg på tapeterna? 3 vita väggar och en brun fondvägg
3. vilka färger går rummet i i övrigt? hmm, typ rosa, vitt, svartvita tavlor... grön gardin
4. favoritmöbel i rummet och varför? min säng, den är gryymt skön. mjukaste på ikea
5. vad vill du ändra där inne? haha lite mer utrymme skulle ju inte skada
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? yup
b) video/dvd? yeah
c) dator? nej..
d) stereo? japp
e) telefon? min mobil är nästan alltid där..
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? mina grannars stuga, kohage, och träääd
8. vad gör du oftast i ditt rum? hihi vad gör man oftast i ett sovrum =P, och så sover jag, och tittar på tv..
9. vem förutom du brukar sova i din säng? någon av mina katter tar alltid en nattplats.. annars är det nalle phu..
10. favoritpryl i rummet? det får bli mina tavlor, och teckningar min syster målat, dom är så fina.


BLANDAT
1. vad heter din morfar? han hette Arvid
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? mitt id-kort o bankkort, läppsyl, ett kvitto från maxi
b) skolväska just nu? har ju ingen skolväska
c) handväska eller liknande just nu? använder inte väska, det behövs inte.
3. vilket land kommer du i från? made and born in Sweden
4. vilken sorts lipsyl använder du? något mamma köper på apoteket, grymt bra-
5. vad tror du på? jag tror på kärleken, och att allt kommer att ordna sig =P
6. vad köpte du senast? igår köpte jag en te på hugo
7. har du nåt husdjur? japp 5 katter, tessa, disa, oskar, sotan och cissi
8. vad bor du i? ett hus på landet.. mysigt.

GREJER
plånbok: haha har ingen..
tandborste: en rosa såklart
smycken: ett guldhalsband med en diamant och ett guldhjärta som jag fått när jag var liten
solglasögon: passar inte i det, men till nästa sommar kanske, hihi
nagellack: biter på naglarna, igen, så jag orkar inte måla dom.. i somras var dom långa och ljusrosa..

så tack för mig, nu ska jag dra till stallet.
puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: