first day of my life

fiiin

Kategori: livet

"Jag vill hoppa högt, upp till solen kanske
Och sätta mig där och dingla lite med benen
För där har man bra utsikt över hela stora universum

Jag vill springa fort, ikapp med vinden
Ända fram till regnbågen och rakt in i färgerna
För där leker livet gladare än överallt

Jag vill plocka ner tusen stjärnor och samla de i en korg,
Sen kasta upp dem över dig, som ett regn av glitter
För du är värd allt det vackraste, min vän

Jag vill skratta ikapp med måsarna tills jag får ont i magen
Och tills du ler mot mig igen
För jag saknar dina vackra leenden, Kärleken

Jag vill prassla i löv och skutta i vattenpölar
Jag vill vara levandes på hösten med sommarsken i blicken
För hösten är så tom och grå

Jag vill rusa genom åkrar och hoppa över ängar
Jag vill rulla nerför backar och klättra upp i träd
Jag vill.


Och en dag ska jag bara kasta mig ut."


inte min, tyvärr. gud så fin. vackert skrivet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: