first day of my life

var ärlig.

Kategori: livet


vi pratade om mycket idag. Bl.a hur svårt det är att tackla människor som inte är lika öppna och ärliga som vi är. Och det är klart, alla har inte så lätt att bara vräka ur sig hur man tänker och känner som vi gör.
Det finns ju både för- och nackdelar med det också såklart, ibland kan jag känna att jag skräms när jag alltid säger allt jag känner på en gång utan att tänka, men sen tänker jag alltid att man inte ska hålla saker inne, för tänk om jag dör nästa minut och jag inte förklarat hur allt känns o.s.v. ..

Man vill ju vara säker på att de man håller nära vet om det,och vet att man älskar dem, det är viktigt. För en dag kanske vi inte finns längre och då fick man aldrig chansen att säga det man egentligen ville.
Så tänk på det gott folk, håll inte saker inne till "en annan gång", den dagen kanske inte kommer.

ohh, så filosofisk jag blev... men det är ju sant.
därför ska man alltid pussa mamma hejdå innan man åker iväg, hihi.

puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: