first day of my life

året 2006

Kategori: livet

Det finns så mycket som hänt det här året. mycket dåligt, mycket bra. Många nya vänner, nya ansikten, nya minnen att le åt.
Året började med ett avslut, som bröt ner mig totalt, men jag tog mig upp igen, och under tiden hittade jag Adam som nu kommit att bli en av mina närmaste vänner vilket jag är väldigt glad för.
Jag har pluggat och pluggat på komvux, och varit duktigare än jag trodde, och jag klarade av mina mål, vilket nu lett till att jag kommer flytta om en vecka och börja plugga.

Men det jag minns mest med det här året är ändå sommaren och våra 3 roadtrips till Halmstad.
Det hela började med roliga dagar i varamon och midsommarafton, och slutade med ett nytt kapitel tillsammans med några av världens bästa vänner kanske, hihi.
Undrar om jag någonsin kommer kunna mår så bra och känna en sån gemenskap igen, det kommer nog bli svårt!.. Det finns miljoner uttryck och låtar som får min att minnas, och himla massa fina kort, som får mig att le när jag tittar på dem.

Vårat sommargäng var det bästa, och min o Ts sommarromans var underbar och spännande, och även om det ledde till mycket ledsamhet och tårar i höst så ångrar jag det inte för en sekund, det var bästa tiden i mitt liv.
Jag började träna och äta lite bättre, som gjorde att jag mår lite bättre nu, även om himla mycket godis slunkit ner oxå under årets gång, men det har jag varit värd.

Häståret har varit jättemysigt. Landola har blivit min bästa vän,och hon hittar på nya bussaker varje dag. Vi har varit på tävlingar och haft mysiga familjedagar tillsammans.
Jag och mamma har kommit varandra väldigt nära det här året, hon har hjälpt mig genom allt jobbigt, men också sett till att jag kommit över saker och ting och hon har berättat för mig, och fått mig att förstå att jag är en bättre människa än vad jag själv tror. Hon har fått mig att tro på mig själv och tro på att jag kan klara av allt. Och nu när jag tittar tillbaka så står jag på exakt det ställe som jag ville, och jag är stark i migsjälv, och i att jag är bra jag med, vad än folk säger.

Pappa fyllde 50år den 21 maj,och det firades med pompa och ståt på kryssning med alla vänner man kan tänka sig. Det var en lyckad tillställning och det var mycket skratt, upptåg och festande, precis som det ska vara.
Jag och Lii har kommit varandra väldigt nära under året, och vi har hjälp varandra genom våra relationsproblem och livskriser "humörsvängningarna" har gått upp och ner och vi har kunnat skratta åt det tillsammans samtidigt som vi pratat om allt mellan himmel och jord.
Hon åkte iväg runt jorden och lämnade ett tomt hål bakom sig.
Emmy och jag har haft en bra år, och vi har kommit varandra närmare än någonsin. Vi har haft våra fajter och tjafs, men allt redde alltid ut sig och nu står vi här starkast tillsammans. Hon flyttade till Söderköping, vilket jag trodde skulle leda till mycket saknad, men hon har varit hemma mycket och jag har klarat av det bra :D.

Det har varit en himla massa festande i år, i höst kanske lite mer än vad som varit nyttigt.
Men vi har haft roligt, och träffade Erik, Mats och deras vänner som en följd av det. Det har varit skoj som tusan, och det har lett till ännu fler nya vänner att prata med och ha roligt tillsammans det.
Vi har fikat och festat och haft en hel del konstiga efterfester :D.
Sommarfesterna var dock roligast och kvällarna och dagarna i Halmstad är det inte mycket som slår. Cafeet blev invaderat av motalabor, och även så gatan utanför, hihi. Så mycket konstigt som vi gjort.

Hösten var jobbig till en början. Det som började så bra i somras med Tommie vid min sida slutade den dagen han flyttade till Halmstad. Jag var arg och ledsen och besviken. Jag slutade aldrig försöka men när jag väl gav upp att tro att det skulle kunna bli någonting så hände någonting.
T kom hem efter helgen vi varit där nere, och sen dess har det flugit runt fjärilar i magen och nu är jag kär. och kanske kommer "vi" leda till någonting himla bra, jag hoppas det för han är så fin, och så bra för mig.
Ett nytt år som vi börjar tillsammans förhoppningsvis, det känns bra att inte riktigt veta vad som kommer hända. Man kan bara hänga med och se vad allt leder till.

Jag kan bara hoppas att 2007 blir minst lika bra som 2006, om inte bättre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: