first day of my life

snart 2008

Kategori: livet

Tänkte från början att jag skulle göra en årsresume, men vet inte riktigt var jag ska börja, så jag skriver bara av mig av det jag kommer ihåg från det här året, så får vi se vart det leder.

Jag börjar helt enkelt med att jag i januari 2007 packar ihop alla mina saker och flyttar från Motala till Halmstad, ett ganska impulsartat steg i mitt liv, som berodde på Tompa till största del. Jag började läsa Pedagogik 1-20 på Halmstad Högskola och hade ganska snart träffat Josefin, Monica och Sabina, som lärde mig mycket om livet och tillsammans klarade vi av skolan och hade mysigt kvällar tillsammans. Kommer aldrig glömmer när vi satt i datasalen flera timmar om dagen och pluggade lite, men skrattade mest =).

Jag & Tompa bodde praktiskt taget tillsammans och vi började bygga en vardag tillsammans, vilket ibland var otroligt enerverande :). Men vi hade skitskoj och vi festade en hel del, mest tillsammans med tompas klasskompisar men eftersom jag hade Landola kvar i Motala åkte vi hem rätt ofta och festade med alla vännerna där.
 
Våren gick ganska fort förbi med skola, fest, bilturer och en himla massa mys och kärlek. Vi åkte hem för sommaren i början av juni och bodde i motala hela sommaren. Tyvärr fick vi drygt en vecka i varamon, annars spenderades mycket tid med film, mat, stallet, mys och fest. Fanns inte så mycket annat att göra när vädret svek. Hela motalagänget drog till Halmstad för att fira midsommarafton i 4 dagar, sjukt kul! Behövs inte sägas mer egentligen. Jag och Tompa drog till Göteborg för en kärleksweekend i Juli, och hade otroligt mysigt tillsammans.

Att Oskar♥ dog i Maj var totalt chockartat, och än idag saknar jag honom varje dag, och allt det som får mig att tänka på honom gör att jag ändå kan le åt de år vi fick tillsammans. Oskar som alla älskade och som aldrig gjorde en fluga illa. Vår tjocka 10kgkatt som fick oss alla att skratta mest hela tiden. Vi älskar dig och saknar dig för alltid, hoppas du har det bra i himlen.

Sen började det "liv" som jag nu lever, det såkallade studentlivet. Vi flyttade ner till Halmstad igen i augusti, och började allt med en nollevecka, som var helt galet kul, och som fick mig att lära känna såå många nya människor, som jag nu blivit ännu bättre vän med. Skolan började och efter 3 tentor har jag nu bevisat för mig själv och andra att jag är jävligt grym, och att jag klarar av skolan, vilket jag inte trodde till en början. Jag träffade Emelie, Camilla och Linn som är mina vapendragare och jag hoppas bara vi kommer leva studentlivet tillsammans i många år framöver, de är fantastiska. Studentlivet går ut på fest, sova, skola, fikor,  mys, skratt, plugg och ett alldeles underbart liv.

Jag, mamma & Tompa
drog till London för att träffa martina i November. Vi hade så himla roligt, och det var skönt att bara gå runt på Londons gator och umgås. En liten semester var precis vad vi behövde mitt i pluggandet.

Det största som hänt mig det här året måste ändå vara Tompa♥ och det faktum att vi nu blivit sambos, och dessutom köpt oss en katt. Vi har bevisat för varandra att det är ett oss vi vill ha, och det känns så fantastiskt. Just nu är jag kärare än jag någonsin varit, och vi har det så bra tillsammans. Vem hade trott att vi skulle kommit såhär långt när jag flyttade ner för ett år sen. Mycket roligt (och jobbigt) har vi varit med om, men vi har klarat ut det tillsammans.

Tack alla vänner och familj för det här året, 2007 har varit det mest lärofyllda året för mig hittills, jag har fått så mycket mer i bagaget efter 1 år på högskolan nu, och jag är nog en aning smartare än slutet av 2006, hoppas jag.

Tack lärarna, både nollor och 2or, ni är fantastiska, och jag hoppas vi får massor av år av fest och mys tillsammans. Jag är så tacksam över all vänskap som vi börjat bygga.

Min familj, den bästa någonsin, har hjälp mig i ur och skur hela det här året, när allt varit jobbigt och jag velat flyttat hem för allt sugit, men oxå när jag varit glad och bara längtat hem till dem. De har ställt upp för mig när jag behövt pengar eller möbler eller råd om matlagning och annat "vuxet".

Jag börjar mitt 2008 i Patriks stuga tillsammans med min syster och mina vänner och Tompa.

Jag önskar alla GOTT NYTT ÅR och all lycka i 2008. Ingenting är omöjligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: